Taakstraf voor bedreigen agent

De rechtbank in Den Haag heeft eind september een man veroordeeld tot zestig uur taakstraf voor het bedreigen van politieagenten. De verdachte, in de veronderstelling dat de politie hem op allerlei manieren dwars zit, stuurde e-mails naar onder meer een Kamerlid en Omroep West. Daarin schreef hij dat hij een agent ging vermoorden. ‘Oog om oog, tand om tand zegt de bijbel [..] en als de politie mijn leven neemt zal ik ook het leven van de politie nemen’, mailde de man onder meer. ‘Ik zweer dat ik een agent vermoord in het geval de politie bezig blijft met mij iedere vorm van juridische hulp te onthouden’. In andere mails beweerde de man dat hij dat ook wel live op tv wilde vertellen. Hij sprak over ‘gekut en gekloot waar de politie al jaren mee bezig is’. De verdachte heeft bekend uit boosheid te hebben gehandeld. Naar eigen zeggen wordt hij afgeluisterd en kan hij geen juridische bijstand krijgen omdat de politie advocaten beïnvloedt. Volgens de rechtbank is sprake van een serieuze bedreiging, ook al gezien de stelligheid van de teksten.