Onlinebank schroeft beveiliging op na tientallen oplichtingszaken

Onlinebank Bunq gaat, na alle berichten op opgelichte klanten, de beveiliging opschroeven. Meest opvallend is de zogenoemde ‘uitgestelde betaling’, waarbij een overschrijving pas na 24 uur wordt uitgevoerd – rekeninghouders kunnen in de tussentijd de betaling annuleren. Dat geldt ook als de limiet wordt verhoogd, wanneer er voor het eerst op een nieuw apparaat wordt ingelogd of als er geld wordt overmaakt naar een nieuw rekeningnummer. Als Bunq vermoedt dat er iets mis is met de rekening, kan deze worden bevroren; er moet dan opnieuw ingelogd worden. Bunq belooft ook de coulanceregeling te gaan verbeteren. Waar andere banken vaak de fraudeschade vergoeden, bleef Bunq dat lange tijd weigeren. Nu wordt dat proces toch versneld en vereenvoudigd. Bunq kwam recent negatief in het nieuws toen bleek dat klanten wel erg gemakkelijk slachtoffer werden van phishing. Klanten raakten vele miljoenen kwijt, sommige zelfs meer dan een ton in een klein uur.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.